Tuesday 17 May 2011

APA SEBENARNYA YG BERLAKU DALAM NEGARA KITA PADA 13 MEI 1969..??



UMNO senantiasa melagu-lagukan kesah 13 may 1969 bagi mengingatkan bangsa melayu tentang ancaman DAP terhadap Bangsa Melayu yg dikasihinya...!!!

Balik2 13 mei...???

Wakaka...!!! UMNO, tu cerita lama lah..??
Anak muda sekarang dah tahu apa puncanya berlaku 13 mei.. anak2 muda baca keratan akhbar pada 13 mei 1969... boleh didapati di Arkid Negara Malaysia...

UMNO ingat semua orang semua melayu percaya ker dgn laporan berita akhbar tu semua......

Bagi kami generasi muda semuanya bohong belaka sebab cuba kita perhatikan corak pemberitaan akhbar hari ni sama jer putar belitnya hari2...

Justeru itu anak muda dah buat kesimpulan bahawa berita 13 mei dulu pun sama sahaja diputar belitkan oleh BN semata2 utk buat huru hara dan boleh istihar darurat then UMNO / BN boleh ambil alih semua kawasan pilihanraya yg pembangkang menang di kuala lumpur pada ketika itu...

Buat pengetahuan UMNO, kalaulah akhbar sekarang ni telus dan tak memihak sudah tentu berita 13 mei 1969 tu kami akan percaya 100%..

Tapi tengok jer lah Paper dan tv kerajaan sekarang ni merepek2 jerr.. banyak putar belit, spin berita..

Justeru itu anak muda zaman berikrar menolak kesemua kesah 13 mei yg didendangkan kepada kami setiap masa oleh UMNO dan media kerajaan serta manganggap berita cina DAP yg mencetuskan rusuhan kaum 13 mei tahun 1969 adalah rekaan UMNO / BN bagi mengekalkan kuasa..

Manusia tak boleh selamanya ditipu kerana fikrah manusia sentiasa mencari kebenaran dan akan merasa harga diri serta maruah mereka tercabar bila mereka ditipu bulat2..

Kami anak muda berasa amat pelik sekali kenapa masih wujud lagi manusia2 dalam UMNO yg tidak jemu2 melagu2kan kesah 13 mei ini.. Sedangkan kita semua nampak bahawa berita di tv dan akhbar milik UMNO ? BN memang tak boleh dipercayai lansung.. Media semuanya milik kerajaan dan memihak kepada UMNO / BN... Adakah puak2 UMNO suka ditipu sepanjang masa..??

Bagi saya dan ramai anak2 muda di luar sana tidak rela ditipu dan dipermain2kan.. kerana kami masih mempunyai akal fikiran yg waras dan mempunyai maruah...!!!

Kami tidak boleh dibeli dgn wang ringgit dan jawatan..
Dan Yang Paling Penting Sekali Rezeki kami datang Dari Allah Bukan Dari UMNO..

1 comment: